Geoblog.pl    Marpha    Podróże    Motorismo 2014    Szczecin nadal

Szczecin nadal

Polska, Szczecin

Dziś zwiedzamy Szczecin od strony typowo turystycznej. Do wyboru mieliśmy Złoty Szlak, Niezwykli Szczecinianie i ich kamienice oraz Szczecin w pigułce. Zdecydowaliśmy się na ten ostatni – w końcu mamy tyle czasu, że cały dzień zajęty zwiedzaniem to coś dla nas. Trasa wiedzie przez najbardziej charakterystyczne i godne zobaczenia zakątki miasta. Szlak wyznacza namalowana na chodnikach czerwona przerywana linia. Numerkami zaznaczono zwiedzane obiekty na chodniku i na mapie (sama mapa zarówno turystyczna jak i komunikacyjna dostępna jest bezpłatnie w wielu miejscach w Szczecinie, my swoja otrzymaliśmy na campingu). Cały spacer zajął nam jakieś 7 godzin i składał się z 42 punktów. Szczególnie polecamy Gmach Poczty, Ratusz Staromiejski, Zamek Książąt Pomorskich oraz punkty znajdujące się na Wałach Chrobrego.

Stojąc nad Odrą oczyma wyobraźni widzimy już Bałtyk, ale nie. O czym pewnie nie każdy w Polsce niestety wie, Szczecin wcale nie leży nad morzem – brakuje mu około 60 kilometrów.

Wieczorem wracamy na camping. Przed snem gorący prysznic i do naszych wyjątkowo ciepłych śpiworów…