Geoblog.pl    Marpha    Podróże    Ekspedycja Nordkapp    Narvik

Narvik

Norwegia
Norwegia, Narvik

Główna droga prowadząca przez Lofoty to E10, która liczy sobie około 180 km. Jest to informacja istotna, gdyż planując drogę warto rozważyć ze względów finansowych: czy jechać tam i z powrotem w kierunku Narviku (za Narvikiem i tak czeka przeprawa promowa), czy płynąć promem z jednego z czterech portów na Lofotach. Prom z Moskenes jest drogi, żeby nie powiedzieć gorzej.
Ostatecznie, zdecydowaliśmy jechać na Lofoty i wrócić ale tylko do portu w Svolvǣr. Mając perspektywę wielu kilometrów ruszyliśmy z kampingu wcześnie. Surowy krajobraz tundry ma coś z bajki. Na szlaku spotykamy zające, a na wodospadzie na rzece tworzy się tęcza. Zza chmur wyłaniają się skaliste szczyty gór.

Już o 10 jesteśmy w Narwiku. Miasto zostało doszczętnie zniszczone podczas II Wojny Światowej, a w latach 50-tych zostało odbudowane niestety w betonowym stylu. Zatem jesteśmy tu w zasadzie ze względu na historię tego miejsca oraz Muzeum Regionalne, historię linii kolejowej Kiruna – Narwik. Oglądamy również ogromny port przeładunkowy i Muzeum Wojny. Teraz kierujemy się na Lofoty.