Geoblog.pl    Marpha    Podróże    Ekspedycja Nordkapp    Oslo

Oslo

Norwegia
Norwegia, Oslo

Pędzimy autostradą prosto na wschód do Oslo. Oslo - stolica królestwa Norwegii, niezbyt duża, w której mieszka ok. 500 tys. ludzi. Miasto pięknie położone na końcu Oslofjordu. Na początek zwiedzamy park Vigelanda - norweskiego rzeźbiarza. W parku są 192 rzeźby przedstawiające 600 ludzi w różnych pozycjach. Udajemy się do centrum, aby zobaczyć siedzibę króla oraz przejść się jedną z ulic miasta z luksusowymi hotelami i restauracjami. Zwiedzanie kończymy około 17:00.

Potem udajemy się na półwysep Bygdoy, aby obejrzeć statek Fram, na którym pływali Amundsen i Nansen. Amundsen zdobył na nim biegun południowy. Oglądamy też łodzie z RA I i RA II, na których Heyerdal przepłynął z Peru na wyspy Polinezji.

Mimo bogactwa różnych atrakcji klimat Oslo nie do końca nam przypadło do gustu. Był jakiś ciężki nie zachęcający do powrotu. Trzeba pamiętać, że sierpień to już okres posezonowy w Norwegii i czas prac remontowych w atrakcjach turystycznych, aby zdążyć przed zimą.