Geoblog.pl    Marpha    Podróże    Rum i Cygara    Cayo Blanco i delfiny

Cayo Blanco i delfiny

Kuba
Kuba, Cayo Blanco

Ponieważ zostało nam już mało czasu na cieszenie się tym rajem musimy wybrać co podczas tej wizyty zwiedzamy. Zdecydowaliśmy się wybrać katamaranem na jedną z ok.1600 niezamieszkałych przez ludzi wysepek, gdzie piasek to pokruszona rafa koralowa, a lazurowa woda jest dziewiczo przezroczysta. Właściwie snoorkelingowi można oddawać się wszędzie, bo przy każdej plaży znajda się mniejsze lub większe rafy, gdzie można z bliska oglądać przecudne kolorowe rybki a nawet karmić je prosto z ręki. Nam udało się nurkować także na pełnym ale płytkim morzu. .Jest to niesamowita przygoda! Na pokładzie katamaranu dopłynęliśmy na bezludną wyspę, gdzie spędziliśmy większość dnia. Wyobraź sobie, że będąc pasażerem zwolna płynącego katamaranu leżysz na jego siatkach. Woda która muskasz dłonią ma 32 stopnie. Na horyzoncie, niczym na obrazku, widzisz białą plażę zielonej wyspy. Gdy cumujesz na płyciźnie, by dotknąć tego krajobrazu musisz pokonać kilkadziesiąt metrów idąc po kolana w ciepłej wodzie. W cieniu drzew widzisz malutką, dobrze ukrytą tawernę gdzie serwowana jest świeża pinacolada i gra nastrojowa kubańska muzyka. Nieopodal, pomiędzy palmami dostrzegasz rozwieszony hamak i ……już wiesz jak spędzisz resztę dnia.

Udało nam się popływać też przez kilkanaście minut w towarzystwie delfinów. Na wycieczkę do delfinarium warto się wybrać, choć do tanich nie należy. Jednak to naprawdę niesamowite uczucie dotknąć delfina i uścisnąć jego przecudny pyszczek. Delfiny są mistrzami wyłapywanie tego co się do nich gwiżdże, macha, mówi.