Geoblog.pl    Marpha    Podróże    Motorismo 2014    Zamke Książ

Zamke Książ

Polska, Zamek Książ

Ze Złoty Potok Resort Kierujemy się do zamku Książ. Już dawno obiecywaliśmy sobie zwiedzenie tego obiektu jednak nigdy nie starczało czasu. Jest tu co oglądać. Zakamarki zamku mogą pochłonąć nawet na kilka godzin – jest to trzeci co do wielkości zamek w Polsce. My spędziliśmy tu 5-6 godzin, mimo że tylko niewielka część zamku udostępniona jest zwiedzającym, i nie zdążyliśmy zobaczyć palmiarni, która jest w cenie biletu. Co ciekawe jednak – bilet można wykorzystać przez kolejne 12 miesięcy więc z pewnością wrócimy tu na jakiś długi weekend. Przy okazji mieliśmy okazję zobaczyć piękne konie z całej Europy z okazji Mistrzostw Europy w Powożeniu.

Sam zamek wybudowany w latach 1288–1292 i był wielokrotnie niszczony i przebudowywany. W 1941 roku władze III Rzeszy przejęły zamek, a Organizacja Todt przystąpiła do przekształcania zamku w jedną z kwater Adolfa Hitlera. Przed głównym portalem wydrążono szyb windowy głębokości 40 metrów, a pod zamkiem tunele i podziemny schron. Od 1971 w podziemiach znajduje się Dolnośląskie Obserwatorium Geofizyczne, z tego powodu wielu podziemnych tuneli nie można zwiedzać.