Geoblog.pl    Marpha    Podróże    2016 TRIP - czyli o dwóch takich co na wariata wybrali się w podróż po Europie    Nad jeziorem Garda
2016

Nad jeziorem Garda

Włochy
Włochy, Lazise
Przejechano 2094 km

Jezioro nad które dotarliśmy jest największym i najczystszym jeziorem Włoch. Okolica zapiera dech w piersiach - otoczone szczytami górskimi wygląda niesamowicie. Wokół jeziora Garda znajduje się wiele miasteczek turystycznych i kurortów, sprzyja temu łagodny klimat, dzięki któremu podziwiać można tu roślinność śródziemnomorską. Miejscowości wokół jeziora zachwycają zabytkową zabudową (historyczne centra miast, dawne zamki i fortece) oraz dobrze zagospodarowanymi plażami żwirowymi z łagodnym zejściem do jeziora. Północna część jeziora - bardziej górzysta i wietrzna - jest chętnie odwiedzana przez windsurferów. W południowej części jeziora woda jest cieplejsza, znajdują się tu liczne kempingi, parki rozrywki oraz źródła termalne.

Jedziemy wschodnim wybrzeżem jeziora w kierunku północnym. Następnie pniemy w górę doliny. Szczyty Alp zdają się być coraz bliższe. Kierujemy się do Rovereto i dalej piękną doliną Alp jedziemy w Kierunku Wenecji.