Geoblog.pl    Marpha    Podróże    Z bobasem po Polsce    Powrót
2017

Powrót

Polska, Kraków

To juz koniec naszych przygód podczas urlopu tacierzyńskiego. Kolejny, dłuższy wypad za kilka tygodni. Tym czasem wracamy do Krakowa. Pogoda deszczowa, tym łatwiej wraca nam się do codzienności.

Kilka słów na podsumowanie:
My z mężem uwielbiamy podróżować. Gdy w naszym życiu pojawił się Robert, zewsząd słyszeliśmy te same opinie: „no to teraz Wam się skończy”. W domyśle: z Małym u boku to już tylko rutyna, siedzenie w domu i nuda codziennych obowiązków. A my, jakby na przekór, w domu nie siedzimy. Roberto doskonale przystosował się do „trybu podróżników” i czerpie z niego całą masę radości. Oto naszych 5 powodów, dla których podróżujemy i bedziemy podróżowaćz Roberto:

1. Podróże kształcą - niby banał, a jednak pokazywanie dziecku świata uczy je od najmłodszych lat szerszej perspektywy społeczno-kulturiwej – oswaja z odmiennością kultur, zaszczepia tolerancję i wspomaga rozwój społeczny malucha. Dzięki temu jest bardziej otwarte i śmiałe. To doskonała, barwna lekcja na przyszłość.

2. Podróże przyzwyczajają dzieci do zmiennych warunków. Ruch, mnogość różnych miejsc i wydarzeń to cechy podróżowania, które mają zbawienny wpływ na dzieci. Maluchy szybko przestawiają się na nowe warunki, a dzięki temu – już po powrocie do domu – są bardziej elastyczne. Potrafią zasnąć niemal w każdym miejscu, nawet w gwarze. Żadne wyjście z domu nie jest już wtedy problemem.

3. Podróże to inny wymiar czasu. Lepszy. Z dala od obowiązków, pracy i codziennej rutyny – w 100% koncentrujemy się na dziecku. To piękne, głębokie doświadczenie dla każdego rodzica.

4. Próbowanie nowego. Pierwszy kontakt z morzem, nowe smaki, bajeczne widoki – dla dziecka podróżowanie to ogromna frajda.

5. Ktoś kiedyś powiedział, że podróżowanie to jedyna rzecz, na którą wydajemy pieniądze, a stajemy się bogatsi. W pełni się z tym zgadzam. Podróżując, bogacimy się zarówno my, rodzice, jak i nasz maluch – Roberto.

Nasze podróże są dowodem na to, że z niemowlakiem można, da się i jest super! Nie prowadzi to do żadnych negatywnych konsekwencji, nie ryzykujemy życia i zdrowia dziecka, nie ma żadnych przeciwwskazań.

Za kilka tygodni kolejna porcja emocji :) Do zobaczenia...