Geoblog.pl    Marpha    Podróże    Motorismo 2015 - w pogoni za słońcem nad Atlantyk    stolica piwa i BMW

stolica piwa i BMW

Niemcy
Niemcy, München

Glownym punktem programu było muzeum i swiat BMW w Monachium. Muzeum mieści się w budynku w kształcie filiżanki (i pod nim), stojącej obok znanego biurowca BMW i centrum BMW Welt. Pod centrum mieści się parking podziemny w którym zaparkowalismy Zuzke (oczywiście dla moto bezplatnue) - całe szczęście, bo w Monachium z parkowaniem jest generalnie ciężko. Poza tym upal nieziemski wiec było gdzie wskoczyć w krótkie gacie i ukryć wszystko w cieniu. BMW Welt to miejsce, gdzie można pooglądać aktualne modele i odebrać zamówiony samochód, ale aktualne modele to można zobaczyć wszędzie. W środku jeździła prawdziwa Isetta, chyba można było nawet dać się nią przewieźć.
Wśród miast Bawarii na uwagę zasługuje Monachium, zatem metrem (aż 8 linni) dojechaliśmy do centrum. Na szczególną uwagę zasługują kościoły z różnych epok, rezydencja królewska oraz pałace magnackie. Cebulaste kopuły Frauenkirche, gotyckiej katedry Najświętszej Marii Panny z XV wieku są symbolem miasta, którego nie można pomylić z niczym innym. Do pozostałych zabytków bawarskiej stolicy należą Marienplatz z Wieżą Zegarową z kurantem, Pinakoteka Modernizmu, Rezydencja (Residenz) oraz pałac Nymphenburg.
Wielką atrakcją miasta jest także Centrum Olimpijskie, miejsce rozgrywania letnich Igrzysk Olimpijskich w 1972 roku. Do dzisiaj odbywają się tu znane wydarzenia sportowe i najróżniejsze koncerty. Poniewaz leży w okolicy BMW Welt spacerkiem udaliśmy się i tam. Chociaz nie jestesmy fanatykami piwa odwiedzilismy rowniez Hof-bräuhaus, najsłynniejszy browar w mieście. Każdego dnia przy barze, w pijalniach, auli i w ogródku piwnym serwuje się około 10 tysięcy litrów piwa. Co roku, na przełomie września i października, na Łąkach Teresy w Monachium, odbywa się festyn piwny Oktoberfest.
Samo miasto nas jednak trochę rozczarowało i szczerze to polski Kraków raczej nie powinien mieć kompleksów. Postanowiliśmy poszukać noclegu poza miastem. Trafiliśmy na bardzo miły przydomowy camping gdzie właściwie tuż przed burza udało się zbudować schronienie ale i zobaczyć piękna tecze.